Pages

shout2!!

Tabbed ShoutBoxers™
TheShoutBoxers™

Sunday, January 1, 2012

2011's big holi holi holidayy :)

Salam :)
Fact : Tradisi kluarga Hasrin b. Sajari : Cuti skola wajib holiday :))
B4 26/12/11 : membuat pakatan axis dgn pakcik Dani [our tuorguide]



26/12/11
Time : tgh hari la kott
Tempat : KLIA 

check in cam base , owh , yee .. ktorg amek MAS :) senang dah ad makanan . taya na berlapa2 sgt an :)) snap2 gamba skett . . pastu jln2 smbil tggu jam tepat pkol 1.25 PM :)  bru la sme2 gerak naek airv, M doGG &|bM_ipkang2 sbb . . suke ati lahhh xD y untungnyer aritu ta rmai org .. ye rr dah r flight petang . nanti dkt bandung smpai nyer mlm . penat kott ! dlm tak rmai org tu laa . . dy pye pramugari dgn pramugara dy agak ramai xD dah la baek2 . . mau2 ktorang ddk dkt2 dgn dapur . makanan smpai dulu meyhhh xD y adek2 laki aku siap maen2 ag dlm flight uh dgn pramugara . cute an dorg xD Btw , d'sbbkan tak rmai org . . adek aku buat flight y economy class uh , jd business class  xD sbb ? sebab tiap line y kosong , dorg duduk sorg2 dgr radio lahh . mkn makanan extra lahh [ni pramugara Asrap y baek hati bgi extra walau tak mnx xD alah , org ta tau ponnn ] memey MAS uh syarikat adek2 aku pon annn . haha :D

Time : Malam , Bandung 

Dah jmpe Mas Dani y b'tanggung jwb jd tourguide ktorg uh . . tros gerak naek cipaganti [klu dkt Malaysia , kete ni taraf kete limo , MAS y bagi xD kelaaaassss kau MAS ] pi makan plus pegi homestay dkt ceruk mne ntah xD tp tmpt uh kelasss lahh :))

Gamba First Day :) 











27/12/2011
Pagi At TransStudio:)


Bgon je pagi2 tros tgok fon xD haha . . mcm la ade ape2an xDD tade laa . . aku tgok msj dahulu kala :) haaa ~ amek kauuu ,dahulu kala aku pkaiii xD hmm , pagi2 dh mkn ayam kmpung msk lemak cili padi . . memey kjutan budaya ahhh :) tup tup tuu . . tros pegi jln2 dkt bandung nnnn~ stay back dkt TranStudio . [thelargestindoorgameinasia] pegi maen2 :) seronok ! smpai basah2 aku maen :))


Malam At Mas Dani's House !


malam nye plak , 1 family pegi umah mas Dani . . makan makan xD one thing y unik umah org2dkt bandung ni is , rumah dorg sjuk although tade even 1 kipas pon :) rse nyaman je duduk sane . . Hah ! bnd baru org blaja , air bndung , Indonesia = air tembikai susu , Malaysia . Balek dari umah mas Dani . . hujan dah mai dahhh xD lebat kottt !  dkat homestay uh , dah pike2 nak redah main ujan tgh2 mlm dahh . . tp , naseb la ade workers2 y sediakn payung tok kitorg 1 family :) n , turn aku . . terase sweet la plak abg homestay tu senyum dkt aku :) ktorg siap gelak2 dlm hujan tuuu . Hehe , tape . . org still ingat org dkt Malaysia that time . Kalau lah itu dye :)) Gatal Nisa' Gatallll xD

Gamba Second Day :)


28/12/2011
Melaka , Royal Safari Garden

ok , pagi2 da bertolak pegi mne ntah xD tp y pasti tmpt tu sejuk . mcm cameron highland :) ktorg na pegi hotel royal safari garden . Tapi . . ktorang singgah kejap dkt Safari :) besssttttt ~ na tau sbb ape ? sbb ktorg boley bg mkn dkt binatang2 tu . Konsep dorg mcm ni . . haiwan2 tu sume dorg ta kurung pon . So, ktorg pkai kete tok tgok jln2 . Tade laa penat sgt . Dkt sane , aku nmpk org utan nye maen ludah2 . haha , no manners btol xD pastu , plg best ! aku tgok singa mengaum dpn mate ~ dorg da la ta kne kurung . . pandang kete2 yang jalan mcm na ikot je :) comel an :))

Then , pegi zoo dorg and tgok siket koboi show . . haha , y ni sedey T_T ak ta paham ape yang dorg ckp . Same la mcm semalam dkt Transtudio xD terase ak asyik buat muke blurr je xD tp , koboi show ni mcm real laaa . . tempak sane , bom sini , api byk gileee . Woooo , Tabik tabik :) Hmm , y na sgt pegi tu ayah aku . . tp , dy yang ta dpt tgok sbb adek ak tkot dgn bunyik2 kuat . Sian ayahh . . Da abes show tuuu , ayah plak hilang entah kemane xD lawak btol ! rupe2nye , ayah dgn adek tgok gajah . Hmm , tak lupe jgak . aku tgok org maen motor dlm bola besi . waaaaaa ~

Hmm , barulaaaa smpai dkt hotel . besarrrr gile bilik :) tp , tade aircond . Ta panas pon :) air dy dri gunung . heee ~ ak tido ta pkai selimut pon . nmpk ta lena + penat gile ak xD mlm2 tu ak gi jln dgn adek2 ak g taman mainan . semangat ta ak ? dala dkt sane , sume bdk kecik xDD tp , tape la , ak an syg adek2 aku :)

29/12/2011
Jakarta Back To Malaysia


Breakfast yang . . . hish ! aku ta biase buat xDDD well , aku mne biase breakfast dkt hotel . ak breakfast kat bilik je slalu sbb aku slalu jage Affan . Hari tu pulakk , Leha y 'baek hati' tu suro ganti tmpt dy . uishhhh ~ merayu2 aku tanak pegi xD <------ yeee , aku mmg pelik . Haa , amek kauuu . aku pakai bju tido je xD tp , still cute la bak kate mak aku an xD [kembang semangkuk] balek breakfast , mak suro balek tros , hehe . . aku melencong pegi garden ag xD yela , ingat senang ke na pegi tempat org ? k , tutup cite psl pagi dkt Royal Safari ni . .

Hmm , before ak na balek . .ktorg jalan2 jap dkt hotel tu . . adek2 ak tu smpat laa naek kuda n gajah la bagai . . aku ? tak payah laaa , keje aku jge affan y asyik nanges je keje . tp , dy nmpk binatang y dy kenal mcm ayam ke itik ke . . menjerit2 dy , ' kak nisa , yam yam . ' naseb la kau comel :) Btw , ak ta sangke dy suke burung xD ak pon takot na dkt . . dy tarek ak sbb na tgok . Haaaa . . tgok la tgok :) tp , tmpt tu nyaman laa . . nak bwk future hubby ak la nnt :)

Next ! balek balek :) k , tunggu punyer tunggu dkt airport tu . . aku asyik maen game je smpai terduduk sbb penat :) Tp , aku klu penat mne reti ddk diam xD aku pegi maen2 :) Naseb la airport tu tgh lengang :) aku dgn affan maen keja2 . maen trolley laaa . . pastu maen aquarium :) perghhhh , maen tepok2 kaca aquarium . . naseb baek ta pecah . N , mse da na melangkah pintu plane , pergghhhh ! penuh gile :) tapi aku ta saba na tgok view malam atas kpl terbang . Yeah , really missed Malaysia that time . Or maybe someone . Sblh adek aku , stranger . tp , dy sgt baek :)

Malaysia :) hehe , b4 aku kua plane . . aku tros on fon :) again , dy buat aku tersenyum :) sumpahhh , rindu dy :) yeah , ade org teman aku smpai aku tido dkt umah . Tengs to phone and dy :) hehe , da ta paya belek2 fon bace msj same upon 3 mlm ak dkt endon :) sbb , da bole msj dy .

Conclusion : 2011 rocks !

*nota kaki : na gamba ag , see on my ayah's facebook :)



No comments:

Post a Comment